- Work address
-
Blandijnberg 2
9000 Gent - Sarah.Adams@UGent.be
Show
Sort by
-
Repertoires of slavery : Dutch theater between abolitionism and colonial subjection, 1770-1810
(2023) -
- Miscellaneous
- open access
Johanna Ferket, Hekelen met humor. Maatschappijkritiek in het zeventiende-eeuwse komische toneel in de Nederlanden
-
Framing the stage : structures of race, imperial oppression, and performances of blackness, 1770-1850
-
Staging slavery : performances of colonial slavery and race from international perspectives, 1770-1850
Sarah Adams (UGent) , Jenna Gibbs and Wendy Sutherland(2023) -
Pierke van Gent : rebellie in de poppenkast
-
- Miscellaneous
- open access
Johan Wambacq, Kats! Of hoe in de vroege negentiende eeuw een Brusselsse theatermaker aan de wieg van het socialisme stond
-
Een subversief spektakel? Jean Rocheforts Pantalon, Oost-Indisch planter : Arlequin uit slaverny verlost door toverkunst (1803)
-
Anton de Kom, ‘De Balatableeder’ (ca. 1936) : de antikoloniale klewang
-
Stiltes en leegtes in de theaterarchieven : de vergeten aanwezigheid van acteurs van kleur op het vroegmoderne Nederlandse podium
-
Repertoires of slavery : Dutch theater between abolitionism and colonial subjection, 1770-1810
(2020)