prof. dr. Lieselot De Wilde
- ORCID iD
-
0000-0003-4703-477X
Show
Sort by
-
The meaning of shared parenthood in long‐term foster care : the perspectives of parents and foster carers
-
Tussen tehuis en thuis : een verhaal van de-institutionalisering
-
Hoe kijken we naar kinderen?
-
Noot: Pedagogische vraagstukken in juridische taal
-
- Journal Article
- A2
- open access
Dealing with a contested past : the Belgian decolonisation debate
-
Agency : stem, macht en actorschap
-
- Book Editor
- open access
Een beeld van een kind : inleiding in de pedagogiek
Lieselot De Wilde (UGent) , Michel Vandenbroeck (UGent) and Bruno Vanobbergen (UGent)(2023) -
- Journal Article
- A1
- open access
Fearing youth, fostering democracy : conceptions of children and young people’s good citizenship and citizenship education in European policy (1976 – 2021)
-
- Book Chapter
- open access
Life after the apology : making the unspeakable visible
-
Life after an out-of-home placement : what biological parents in foster care tell us about parenthood