prof. dr. Lieve Bradt
- ORCID iD
-
0000-0003-4882-7675
Show
Sort by
-
- Conference Paper
- C1
- open access
A need to nurture public nature : urban public space as a co-educator for youth
-
Teacher expertise vs. parental expertise : responding to the needs of socioeconomically disadvantaged children with a migration background in Belgium
-
- Journal Article
- A1
- open access
What do we talk about when we talk about leisure? Conceptualising leisure through the lived experiences of vocational pupils
-
- Miscellaneous
- open access
Een cultuur(shift) realiseren in het betrekken van kinderen en jongeren bij lokale besluitvormingsprocessen en de bijdrage van Platform Design. Syntheserapport Case Studies
(2024) -
- Book Chapter
- open access
From crisis to commons? Exploring the potential of the commons via two secondary education case studies in Flanders
-
Advancing scholarship on rural social work in China : published researchers’ perspectives
-
Socioeconomic and sociocultural differences in adolescents's leisure motivations
-
School en werk
-
Inleiding : naar een nieuwe 'staat van de jeugd'
-
Jongeren in cijfers en letters 5 : bevindingen uit de JOP-monitor 2023
Susan Lagaert (UGent) , Stefaan Pleysier, Johan Put, Jessy Siongers (UGent) , Bram Spruyt and Lieve Bradt (UGent)(2024) -
Navigating crises : examining the impact on students in four European countries
-
Carving a professional identity for Chinese social work shaped by universalisation, indigenisation, and culturalism
-
- Journal Article
- A1
- open access
Towards a paradigm shift? The potential of participatory art in a context of post-crisis reconstruction
-
- Journal Article
- A1
- open access
Urban living and the search for new societal metaphors : insights from Brussels participatory arts practices
-
- Journal Article
- A1
- open access
No more colouring outside the lines? Exploring young people’s navigational agency in education
-
Quo vadis, homo digitalis? Reflection on well-being in education and the covid-19 pandemic in Belgium, Croatia, Poland and Romania
-
JOP-rapport kortlopend onderzoek Brussel : perspectieven van Brusselse jongeren op de vrijplaatsen in hun buurt
(2023) -
- Journal Article
- A1
- open access
In search of strategies for rural revitalization in China : Puhan's approach to sustainable community development
-
- Journal Article
- A2
- open access
Het gebruik van incentives bij jongerenonderzoek : een literatuuroverzicht en experiment
-
- Journal Article
- A1
- open access
Fearing youth, fostering democracy : conceptions of children and young people’s good citizenship and citizenship education in European policy (1976 – 2021)
-
Tipping the balance back towards emancipation : exploring the positions of Flemish community sport practitioners towards social control
-
Introduction : community sport and social inclusion : international perspectives
-
Geluk : een vaccin tegen druk?
-
t' Is wel geweest : onderzoek en praktijk over jongeren onder druk
Colinda Serie, Jessy Siongers (UGent) and Lieve Bradt (UGent)(2022) -
Subjectieve tijdsdruk bij de tijdsbesteding van jongeren
-
Impact van de coronamaatregelen op kinderen, jongeren en jongvolwassenen : een overzichtsstudie
(2022) -
- Journal Article
- A1
- open access
‘Urban cowboyism’ and beyond : the boundary-spanning potential of Brussels participatory arts practices
-
The potential of community sport for social inclusion : exploring cases across the globe
Hebe Schaillée, Reinhard Haudenhuyse and Lieve Bradt (UGent) -
- Journal Article
- A1
- open access
A critical review of Chinese and international social work : walking a tightrope between local and global standards
-
Separating newcomers : pragmatism or ideology? Schools’ responses to newly arrived migrants in Flanders
-
Mag er nog buiten de lijntjes gekleurd worden in ons onderwijs?
-
Onderwijsvormen als bron van sociale identiteiten : implicaties voor het toekomstperspectief van jongeren
-
Inleiding : over leven op school
-
Over leven op school : de rol van school in het leven van jongeren
Lieve Bradt (UGent) , Bram Spruyt and Ena Coenen (UGent)(2021) -
Introduction
-
Facilitating conditions for establishing social cohesion through structural approaches in community sport
-
General reflections
-
Welbevinden vanuit het perspectief van kinderen : een analyse naar het subjectief welbevinden van kinderen in Vlaanderen in vergelijking met dat van kinderen uit andere Europese regio's
-
- Book Editor
- open access
Community sport and social inclusion : enhancing strategies for promoting personal development, health and social cohesion
Marc Theeboom, Hebe Schaillée, Rudi Roose (UGent) , Sara Willems (UGent) , Emelien Lauwerier (UGent) and Lieve Bradt (UGent) -
- Miscellaneous
- open access
Children’s Worlds, een internationale survey naar het welzijn van kinderen : Vlaanderen in Europees perspectief
(2021) -
- Journal Article
- A1
- open access
When individual differences meet society : on the complex relationships between boredom proneness, material deprivation, and aspects of subjective well-being among young adolescents
-
From the social to the urban question : the pedagogical role of participatory arts practices in cities in transformation
-
- Journal Article
- A1
- open access
‘We’d like to eat bread too, not grass’ : exploring the structural approaches of community sport practitioners in Flanders = ‘Wij eten ook brood, geen gras’ : op zoek naar het structureel handelen van buurtsportwerkers in Vlaanderen
-
Electronic information systems as means for accountability : why there is no such thing as objectivity
-
Policy attachment in the arts : the underlying agendas of arts’ social role
-
- Journal Article
- A1
- open access
Identificational assimilation patterns in young first, second, 2.5 and third generation migrants
-
- Book Chapter
- open access
Reconnecting social work to social questions : a pedagogical perspective on social work
-
- Journal Article
- A2
- open access
Parents' role in adolescents' leisure time use : from goals to parenting practices
-
Livable streets? Green gentrification and the displacement of longtime residents in Ghent, Belgium
-
- Journal Article
- A1
- open access
Community sport and social cohesion : in search of the practical understandings of community sport practitioners in Flanders
-
Social pedagogy and social work
-
Wat betekent de overgang naar het secundair onderwijs voor de schoolbeleving van leerlingen?
-
Jongeren in migratie aan het woord over hun vrijetijd en deelname aan het georganiseerde vrijetijdsaanbod
-
- Miscellaneous
- open access
Vrije tijd van jongeren in migratie
(2019) -
Een blik op het onderwijsaanbod voor niet-begeleide minderjarige vreemdelingen
-
De betekenis die jongeren geven aan hun vrijetijdsactiviteiten
-
Georganiseerde en ongeorganiseerde vrijetijdsbesteding van kinderen en jongeren
-
Opgroeien tussen schoolmuren : verschil en verandering in de schoolbeleving van jongeren in Vlaanderen
-
De 'staat van de jeugd' : methodologische achtergrond bij de JOP-monitoren
-
Community sport and social inclusion: international perspectives
-
Giving young people a well-rounded education : a study of the educational goals parents attach to the leisure activities of their children
-
Jongeren in cijfers en letters 4 : bevindingen uit de JOP-monitor 4, de JOP-kindmonitor en de JOP-schoolmonitor 2
Lieve Bradt (UGent) , Stefaan Pleysier, Johan Put, Jessy Siongers (UGent) and Bram Spruyt(2019) -
- Journal Article
- A1
- open access
Revisiting the notion of cohesion in community sport : a qualitative study on the lived experiences of participants
-
- Journal Article
- A1
- open access
Tipping the balance back towards emancipation : exploring the positions of Flemish community sport practitioners towards social control
-
Emergence of social work practice in rural China : a way forward?
-
Forensisch welzijnswerk en de strafrechtsbedeling : een thematische verkenning binnen en overheen de muren van de Vlaamse justitiehuizen
-
- Conference Paper
- C3
- open access
In search for the politicizing function of community sport practices in Flanders
-
Parental encouragement and autonomy-granting and adolescents' use of organized and unorganized leisure time
-
Creating transparency through electronic Information systems : opportunities and pitfalls
-
- Journal Article
- A1
- open access
Service users with experience in poverty as institutional entrepreneurs in public services in Belgium : an institutional theory perspective on policy implementation
-
Du choc des idées jaillit la lumière : thinking with Eric Broekaert’s integrated and holistic paradigm of education
-
- Conference Paper
- C3
- open access
Community sport and social cohesion : towards a social work perspective
-
'If only they had a file on every pupil' : on the mismatch between truancy policy and practice
-
- Journal Article
- A1
- open access
Structural assimilation in young first-, second- and third-generation migrants in Flanders
-
Governmental rationales for installing electronic information systems : a quest for responsive social work
-
- Journal Article
- A1
- open access
Policy rationales for electronic information systems : an area of ambiguity
-
- Miscellaneous
- open access
UIteindelIjk sta je er alleen voor : een studie naar de school-werk transitie van maatschappelijk kwetsbare jongeren
(2016) -
- Conference Paper
- C3
- open access
Community sport and social cohesion : A social work perspective
(2016) -
- Journal Article
- A2
- open access
Elektronische informatie systemen in de jeugdhulp : over transparantie, mogelijkheden en valkuilen
-
De invloed van sociodemografische kenmerken op drop-out van jongeren uit georganiseerde sportactiviteiten
-
Ouderlijke opvattingen over de vrijetijdsbesteding van hun kind(eren)
-
De vrijetijdsbesteding van jongeren met en zonder migratieachtergrond en de rol van de woonomgeving
-
Het academische en arbeidsmarkgerichte toekomstperspectief van jongeren met een Turkse en Marokkaanse migratieachtergrond in Gent en Antwerpen
-
Informele steunbronnen en de toegankelijkheid van sociale voorzieningen voor jongeren uit het secundair onderwijs in Vlaanderen
-
De visie van Turkse en Marokkaanse moeders op de vrijetijdsbesteding van hun kinderen
-
- Journal Article
- A1
- open access
Parental expectations of maternal and child health services
-
Poverty and decision-making in child welfare and protection: deepening the bias-need debate
-
Professionals understanding of partnerships with parents in the context of family support programmes
-
25 jaar kinderrechten: een terugblik en vooruitblik
-
De schoolbeleving van jongeren in Vlaamse en grootstedelijke secundaire scholen
-
Van kinderwetgeving naar kinderrechten: over de verbinding tussen recht en opvoeding
-
De toegankelijkeheid van het vrijetijdsaanbod voor jongeren uit seksuele minderheden: focus op geaardheid en gender
-
Genderverschillen in de schoolbeleving van jongeren uit het secundair onderwijs in Antwerpen en Gent
-
Herstelbemiddeling als sociaal werk-praktijk : bemiddelaars in Vlaanderen aan het woord
-
- Book Editor
- open access
Jongeren in cijfers en letters: bevindingen uit de JOP-monitor 3 en de JOP-schoolmonitor 2013
Lieve Bradt (UGent) , Stefaan Pleysier, Johan Put, Jessy Siongers (UGent) and Bram Spruyt(2014) -
Bij wie kunnen jongeren terecht? Over informele steun en toegankelijkheid van sociale voorzieningen
-
De schoolbeleving van jongeren in Vlaamse en grootstedelijke secundaire scholen
-
Welzijn en justitie na de zesde staatshervorming: installeert Vlaanderen een nieuwe relatie?
-
- Journal Article
- A1
- open access
Parent-worker relationships in child & family social work: a Belgian case study
-
- Journal Article
- A1
- open access
Victim-offender mediation and social work: focus groups with mediators in Flanders