- ORCID iD
- 0000-0002-3781-6498
Show
Sort by
-
- Book Chapter
- open access
Travelling back and forth between local language variation and global multilingualism
-
- Miscellaneous
- open access
Linguistically sensitive teacher education : toolkit for reflection tasks and action research
(2022) -
The relationship between cognitive-linguistic task difficulty and L1-L2 interaction for academic listening comprehension in Turkish-Dutch emergent bilinguals
-
- Journal Article
- A1
- open access
Identifying space for mainstreaming multilingual pedagogies in European initial teacher education policies
-
- Journal Article
- A2
- open access
Whose action research is it? Promoting linguistically sensitive teacher education in Europe
-
The strength of cross-language interdependence for listening comprehension proficiency in Turkish-Dutch emergent bilinguals : testing three hypotheses
-
Does pre-schooling contribute to equity in education? Participation in universal pre-school and fourth-grade academic achievement
-
Linguistic interdependence of receptive vocabulary skills in emergent bilingual preschool children : exploring a factor-dependent approach
-
Serving policy or people? Towards an evidence-based, coherent concept of language awareness for all learners
-
The effects of raising language awareness in mainstream and language classrooms : a literature review (1995-2013)
-
Language awareness in multilingual classrooms in Europe : from theory to practice
Christine Hélot, Carolien Frijns (UGent) , Koen van Gorp and Sven Sierens (UGent) -
Introduction : towards critical multilingual language awareness for 21st century schools
-
Breaking out of L2-exclusive pedagogies : teachers valorizing immigrant pupils’ multilingual repertoire in urban dutch-medium classrooms
-
Naar een sterkere algemene vorming binnen het beroepssecundair onderwijs
-
Introduction : the multilingual edge of education
-
- Book Editor
- open access
The multilingual edge of education
Piet Van Avermaet (UGent) , Stef Slembrouck (UGent) , Koen Van Gorp, Sven Sierens (UGent) and Katrijn Maryns (UGent)(2018) -
- Miscellaneous
- open access
Onderzoek naar verklaringen voor de peilingsresultaten Project Algemene Vakken (PAV): Eindrapport
(2017) -
Bilingual education in migrant languages in western Europe
-
Haal meer uit meertaligheid : omgaan met talige diversiteit in het basisonderwijs
Lore Van Praag (UGent) , Sven Sierens (UGent) , Orhan Agirdag (UGent) , Peter Lambert (UGent) , Stef Slembrouck (UGent) , Piet Van Avermaet (UGent) , Johan van Braak (UGent) , Piet Van De Craen, Koen Van Gorp and Mieke Van Houtte (UGent)(2016) -
Trends in pre-school enrolment in Turkey: unequal access and differential consequences
-
- Book Chapter
- open access
Language diversity in education : evolving from multilingual education to functional multilingual learning
-
- Miscellaneous
- open access
Evaluatieonderzoek van het project 'Thuistaal in onderwijs' (2009-2012): eindrapport maart 2013
(2013) -
'Maintenant, les enfants veulent davantage apprendre le néerlandais': languages familiales et stratégies d'étayage dans l'apprentissage du néerlandais en classes maternelles en Flandre (Belgique)
-
Thuistalen in de Vlaamse basisschool: een hefboom voor het leren?
-
Is die taal van ver of van hier? Wegwijs in talensensibilisering, van kleuters tot adolescenten
(2012) -
Tweetalig onderwijs voor allochtonen: heeft het wel een meerwaarde?
-
Van de periferie naar de kern: omgaan met diversiteit in onderwijs
-
- Miscellaneous
- open access
't Is goe, juf, die spreekt mijn taal! Wetenschappelijk rapport over talensensibilisering in de Vlaamse onderwijscontext
-
The desegregation policy in Flemish primary education: is distributing migrant students among schools an effective solution?
-
Taaldiversiteit in het onderwijs: van meertalig onderwijs naar functioneel veeltalig leren
-
Diversiteit is de norm: er mee leren omgaan de uitdaging: een referentiekader voor omgaan met diversiteit in onderwijs
-
L'enseignement interculturel en communauté flamande: apprendre à vivre la diversité
-
Deelonderzoek naar de beginsituatie van de controleschool: evaluatieonderzoek van het project 'Thuistaal in onderwijs': evaluatiejaar 1: deelrapport 2009.1
(2009) -
Nulmeting najaar 2008: evaluatieonderzoek van het project 'Thuistaal in onderwijs': evaluatiejaar 1: deelrapport 2009.02
(2009) -
Diversity and social inequality: research findings and answers
-
- Miscellaneous
- open access
Vooronderzoek m.b.t. de plaats van de thuistalen van de allochtone kinderen binnen onderwijs en opvang in vier scholen van het project 'Thuistaal in onderwijs': eindrapport. Juni 2008
(2008) -
Intercultureel Onderwijs: diversiteit leren beleven.
-
Meertalig onderwijs in een eentalig land
-
- Miscellaneous
- open access
Leren voor diversiteit: leren in diversiteit: burg erschapsvorming en gelijke leerkansen in een plurif orme samenleving: een referentiekader
(2007) -
Over aanklampen, kort op de bal spelen, grenzen verleggen en de klik maken… Rapportering van een onderzoek in het kader van het Project ondersteuning 'Voortrajecten: opstap naar de arbeidsmarkt voor deeltijds leerplichtigen' in opdracht van ESF: agentschap Vlaanderen
(2007) -
Innovative ideas for equal opportunities in education
-
Inleiding
-
Immigratiesamenleving, onderwijs en overheid in vlaanderen : een gespannen driehoeksverhouding
-
Meertaligheid is een must
-
Nieuwe denksporen voor een gelijkekansenbeleid ten aanzien van allochtonen in het Vlaams onderwijs
-
Uit het verdomhoekje van het Vlaamse onderwijs : comprehensief secundair onderwijs, concentratiescholen en meertalig onderwijs
-
Onderwijs onderweg in de immigratiesamenleving.
Sven Sierens (UGent) , Mieke Van Houtte (UGent) , Patrick Loobuyck (UGent) , Katelijn Delrue (UGent) and K PELLERIAUX(2006) -
Nieuwe denksporen voor een gelijkekansenbeleid in het onderwijs
-
- Journal Article
- A4
- open access
Gelijke kansen in het onderwijs en het Marshall-Vandenbroucke-plan
-
ICO-scoop. Instrument voor zelfevaluatie van intercultureel onderwijs in basisscholen
(2002)