Show
Sort by
-
Convergence and divergence in the global higher education system : the conflict between qualifications and skills
-
Transcending boundaries : educational trajectories, subject domains, and skills demands
-
Quality assurance and accreditation in the Flemish Community of Belgium
-
International quality assurance and recognition of qualifications in higher education: Europe
-
Corporate governance in de privé-sector: nuttige inspiratiebron voor raden van bestuur in de publieke sector, met name universiteiten?
-
Convergence and diversity in European higher education: confronting or anticipating the global higher education market
-
Higher education in the age of globalization
-
Higher education in the age of globalisation: the need for a new regulatory framework for recognition, quality assurance and accreditation
-
Trends and models in international quality assurance in higher education in relation to trade in education
-
Hoger onderwijs als internationale koopwaar: internationale ontwikkelingen en Vlaamse uitdagingen
-
Aanknopingspunten voor een positiebepaling van het S.C.W. inzake levenslang leren
-
Towards a European higher education space: Bologna and Beyond
-
De legitimeringsbasis van het binaire hoger-onderwijssysteem
-
De wil tot samenwerken: België voorzitter Europese Unie
-
De drie P's getoetst: rapport Commissie-Franssen onder de loep genomen
-
Quality issues in the internationalisation of higher education.
-
De jaren '90: het belang van basiscompetenties en -vaardigheden bij het leren van volwassenen
-
Leren overleven: strategieën, risico's en basiscompetenties in de transformatie naar een levenslang lerende samenleving
-
Multiple geletterdheden
-
Adult learning as strategic behaviour and strategic learning as competence.
-
European approaches to quality assurance: models, characteristiscs and challenges
-
Evolutie en democratisering van de hooggeschooldheid in Vlaanderen in internationaal perspectief
-
Kleurloos of kleurenblind? IALS of Arcadia? Een repliek op Druïne en Wildemeersch
-
Democratisering van het onderwijs in Vlaanderen. Beleid, effectiviteit en perspectieven
-
De constructie van het levenslang leren: verschuivende educatieve strategieën bij de transitie naar een lerende samenleving
-
De deelname aan permanente vorming: een verkenning van enkele kenmerken van de participatie aan de volwasseneneducatie in Vlaanderen
-
Educatieve strategieën bij participanten aan volwasseneneducatie.
-
Functional Literacy Skills of Schoolleavers in Flanders.
-
Massificatie, democratisering en rationalisering. Het schoolpact en de paradoxen van de onderwijsexpansie.
-
Wat leert ons de international adult literacy survey? Beleidsaanbevelingen op basis van de internationale en Vlaamse IALS-resultaten
-
Optimalisatie van het academisch opleidingenaanbod in Vlaanderen (het proces Dillemans). Beleidsanalytische evaluatie van een experiment.
-
Hoe 'nieuw' is de 'nieuwe armoede'?
-
Education and moral improvement in a Belgian industrial town (1860-1890) : François Laurent and the working classes in Ghent
-
Vrijgevige vrijbuiters ? Historische en maatschappelijke wortels van vrijwillige en gedwongen solidariteit
-
Het overheidsbeleid uitgedaagd door het sociaal-cultureel werk of omgekeerd?
-
François Laurent (1810-87) en de stedelijke liefdadigheidsinstellingen van Gent (1860-1880). Een episode in de transformatie van de sociale politiek in een industriële stad
-
Permanente educatie
-
Social change and educational optimism. Notes on the limits of a modernist idea
-
Basistekst. Het overheidsbeleid uitgedaagd door het sociaal-cultureel werk of omgekeerd
-
Nawoord
-
Permanente vorming als overheidsopdracht De beleidsrelevantie van het onderzoeksproject Educatie '92
-
The University Extension movement (1892-1914) in Ghent, Belgium, in comparative pespective
-
Permanente vorming als overheidsopdracht De beleidsrelevantie van het on derzoek
-
La Pedagogización' del mundo infantil. La Ligue Belge de l'Enseignement y el origen de algunas iniciativas paraescolares
-
De pedagogisering van de kinderlijke leefwereld : de ‘Ligue de l’Enseignement’ en de oorsprong van enkele para-scolaire initiatieven
-
Combatting social exclusion through adult learning, Background report Flanders. OECD, Paris, 1998,26 p.
-
Toekomstperspectieven voor het sociaal-cultureel vormingswerk binnen het Vlaamse educatieve landschap. Koepel 5, 25, 1998, 4,4-8.
-
Hoe geletterd/gecijferd is Vlaanderen ? Functionale taal- en rekenvaardigheden van Vlamingen in internationaal perspectief, Garant, Leuven, 1997.
-
Volwasseneneducatie in Europees perspectief. Leuven-Apeldoorn, Garant, 1996, 96 p.
-
Voorstellen voor een samenhangend beleid van levenslang leren. Available: http://www.psy.kuleuven.ac.be/levenslangleren/voorstel.htm.