prof. dr. Lieselot De Wilde
- ORCID iD
-
0000-0003-4703-477X
Show
Sort by
-
Factors influencing the guidance of shared parenthood over time : perspectives of foster care workers
-
The meaning of shared parenthood in long‐term foster care : the perspectives of parents and foster carers
-
- Journal Article
- A2
- open access
Vlaamse en Nederlandse pleegzorgers over een breuk van de pleegzorgplaatsing : ‘verlost, maar verloren’
-
Tussen tehuis en thuis : een verhaal van de-institutionalisering
-
Hoe kijken we naar kinderen?
-
Noot: Pedagogische vraagstukken in juridische taal
-
- Journal Article
- A2
- open access
Dealing with a contested past : the Belgian decolonisation debate
-
Agency : stem, macht en actorschap
-
- Book Editor
- open access
Een beeld van een kind : inleiding in de pedagogiek
Lieselot De Wilde (UGent) , Michel Vandenbroeck (UGent) and Bruno Vanobbergen (UGent)(2023) -
- Journal Article
- A1
- open access
Fearing youth, fostering democracy : conceptions of children and young people’s good citizenship and citizenship education in European policy (1976 – 2021)