Show
Sort by
-
How to measure procedurally (un)just behavior during police-citizen interactions
-
Guest editorial Police legitimacy: an introduction
-
- PhD Thesis
- open access
The role of procedural justice in the relationship between the police and citizens
(2017) -
Systematic social observation in de studie van politie-burger interacties
-
The impact of police contact on trust and police legitimacy in Belgium.
-
- Journal Article
- A1
- open access
Why are young adults willing to cooperate with the police and comply with traffic laws?
-
De invloed van contactervaring op vertrouwen en politielegitimiteit in Gent
-
- Miscellaneous
- open access
The impact of police contact on trust and police legitimacy in Belgium
(2015) p.72-73 -
- Conference Paper
- C3
- open access
Contactervaring en quality of life indicatoren ter verklaring van burgers hun vertrouwen, gepercipieerde legitimiteit en bereidwilligheid tot medewerking met politie
-
- Journal Article
- A1
- open access
Why do Swedes cooperate with the police? A SEM analysis of Tyler's procedural justice model
-
- Conference Paper
- C3
- open access
The impact of police contact on trust and police legitimacy
(2014) -
- Conference Paper
- C3
- open access
Vertrouwen winnen of gezag afdwingen?
-
Waarom zijn jongeren bereid om mee te werken met de politie en de verkeerswet na te leven?
-
Vertrouwen winnen of gezag afdwingen?
-
- Conference Paper
- C3
- open access
De bevolking en de politie: een verstandshuwelijk? Vertrouwen in de politie als basis voor een goede relatie tussen burger en politie
-
Traditioneel pestgedrag versus cyberpesten: een verkennende analyse van zelfgerapporteerd dader- en slachtofferschap
-
- Conference Paper
- C3
- open access
Testing procedural justice theory in Belgium and Sweden
-
Waarom zijn studenten bereid mee te werken met politie en de verkeerswet na te leven? De rol van het vertrouwen in politie, afschrikking en persoonlijke moraal nader onderzocht
-
The roots and routes to compliance and citizens' cooperation with the Belgian police
-
Naleving van de wet en medewerking van burgers met politie: (alleen) een kwestie van procedurele rechtvaardigheid?
-
Naleving van de wet en medewerking van burgers met politie: (alleen) een kwestie van procedurele rechtvaardigheid?
-
Waarom hebben Belgen vertrouwen in de politie? Een toets van Tylers procedurele rechtvaardigheidstheorie
-
Explaining and preventing distrust in the criminal justice system: a combined quantitative and qualitative approach
-
- Book Chapter
- open access
Explaining support for vigilantism and punitiveness: assessing the role of perceived procedural fairness, ethnocentrism, authoritarianism and anomia
-
- Book Chapter
- open access
Exploring the factor structure of measures of confidence in procedural justice and performance of the criminal justice system by actor: a latent-variables approach
-
- Book Chapter
- open access
Beelden van vertrouwen: het vertrouwen in politie en justitie in perspectief
-
Wantrouwen in politie en justitie: een verkennend onderzoek naar de rol van sociale cohesie, overlast, onveiligheidsbeleving en persoonlijk herhaald slachtofferschap
-
Distrust in the criminal justice system: the role of individual & municipality level characteristics
-
Het (gebrek aan) vertrouwen in politie en justitie bij Vlamingen onder de loep
-
- Conference Paper
- C3
- open access
Onveiligheidsbeleving: de rol van de schoolcontext, kwetsbaarheid en slachtofferschap, Studiedag VVC: Daderschap, slachtofferschap en onveiligheidsbeleving van jonge adolescenten
-
- Journal Article
- A2
- open access
Het debat geopend: vertrouwen als toetssteen van de democratie?
-
- Journal Article
- A2
- open access
Beelden van vertrouwen: het vertrouwen in politie en justitie in perspectief geplaatst (locomotieftekst).
-
- Book Chapter
- open access
Slachtofferschap onder eerstegraads leerlingen: Een beschrijvende schets op basis van slachtofferenquĂȘtes in Sint-Niklaas en Lokeren
-
- Journal Article
- A2
- open access
Onveiligheidsbeleving van jonge adolescenten op school: de rol van de schoolcontext, kwetsbaarheid en individuele slachtofferervaringen op school