- Work address
-
Blandijnberg 2
9000 Gent - Sarah.Adams@UGent.be
Show
Sort by
-
Anton de Kom, ‘De Balatableeder’ (ca. 1936) : de antikoloniale klewang
-
Stiltes en leegtes in de theaterarchieven : de vergeten aanwezigheid van acteurs van kleur op het vroegmoderne Nederlandse podium
-
Repertoires of slavery : Dutch theater between abolitionism and colonial subjection, 1770-1810
(2020) -
De rebellen van Berbice : slavernij en de rechtvaardigheid van verzet in Nicolaas Simon van Winters Monzongo, of de koningklyke slaaf (1774)
-
Slavernij op het Amsterdamse toneel rond 1800
-
Een kritische dialoog met het slavernijverleden : over Kraspoekol, of de slaaverny (1800) van Dirk van Hogendorp
-
Democratizing abolitionism : anti-slavery discourses and sentiments in August von Kotzebue’s Die Negersklaven (1796)
-
Blackface burlesque : changing praxes and poetics of blackness in the Dutch repertoire before Minstrelsy, 1790-1830
-
- Journal Article
- A2
- open access
Slavery, sympathy, and white self-representation in Dutch Bourgeois theater of 1800
-
- Miscellaneous
- open access
Over 'geen plaats' van R. Dobru
(2018)