Show
Sort by
-
Soft power : teachers’ friendly implementation of a severe monolingual policy
-
- Journal Article
- A2
- open access
Praten over seks met anderstaligen
-
The subtle interactional dance of a teacher : the negotiation of pupil-teacher translanguaging practices in a Brussels’ Dutch-medium secondary school
-
- Journal Article
- A2
- open access
Quality first? Engels en Nederlands in het Vlaamse hoger onderwijs : reflecties vanuit de (meertalige) praktijk
-
Occasions manquées ou nouveaux défis? Pratiques plurilingues sous l’angle des dynamiques interactionnelles dans deux écoles néerlandophones en Belgique
-
Translanguaging revisited challenges for research, policy and pedagogy based on an inquiry in two Belgian classrooms
-
Beyond the traditional scope of translanguaging : comparing translanguaging practices in Belgian multilingual and monolingual classroom contexts
-
Translanguaging : a matter of sociolinguistics, pedagogics and interaction?
-
Unravelling translanguaging : the potential of translanguaging as a scaffold among teachers and pupils in superdiverse classrooms in Flemish education (Belgium)
-
What can technology offer to linguistically diverse classrooms? Using multilingual content in a computer-based learning environment for primary education
-
Translanguaging, troef of trend? Een analyse van meertalige interactie in een Gentse en Brusselse klas
(2016) -
Nederlands om te rekenen, Turks om te roddelen? De mythe ontkracht. Een interactie-analyse naar translanguaging in een Gentse superdiverse klas
-
Haal meer uit interactie! Meertalige interactie in de klas
-
Interaction for transfer : flexible approaches to multilingualism and their pedagogical implications for classroom interaction in linguistically diverse mainstream classrooms
-
Tussen taal en tussentaal : de attitudes van leerlingen in het lager en middelbaar onderwijs tegenover talige variatie in Vlaanderen