- ORCID iD
- 0000-0003-2518-8575
Show
Sort by
-
- Journal Article
- open access
Pre-Service Teachers’ Perceptions on the Use of Heritage in Secondary Education and Their Reception of Educational Materials from the Heritage and Museum Sector: A Case Study in Flanders (Belgium)
-
Pre-service teachers’ perceptions on the use of heritage in secondary education and their reception of educational materials from the heritage and museum sector: a case study in Flanders (Belgium)
(2024) -
Inspirerend, nabij, persoonlijk en verbindend
(2023) Cultuurdagen. -
Op een boerenrug gezeten? Standenongelijkheid en satire tijdens de Franse Revolutie
-
Dealing with a canon : teaching history in Flanders using a constructivist approach to heritage
-
Over de metaforische kloof : een reflectie vanuit een dubbelrol tussen onderzoek en praktijk
-
- Journal Article
- A1
- open access
Safeguarding intangible cultural heritage and formal education : comparison of policies between Türkiye and Flanders (Belgium)
-
- Journal Article
- A2
- open access
Vlaamse cultuureducatie en het geschiedenisonderwijs : een geïntegreerde benadering?
-
Multiperspectiviteit in de vakdidactiek cultuurwetenschappen
-
Omeka S in de klas : integratie van onderzoekscompetentie en digitale competentie in het schoolvak geschiedenis
-
Heritage and historical inquiry : a case study
-
Van sport tot spoel : een blik op de geschiedenis van een veelzijdige locatie aan de Lange Akker
-
De sociale kaart in de klas? Een didactische verkenning en reflectie
-
Van databank naar schoolbank : de Atlas of Mutual Heritage gebruiken in het onderwijs
-
When heritage meets education : reflections on past and contemporary policy in Flanders
-
Connecteren en valoriseren : Erfgoeddag maakt/raakt school
-
Geschiedenisonderwijs en archieven : bevoorrechte partners?
-
- Conference Paper
- C3
- open access
Epistemological issues in coping with a canon in Flanders? Prospective history teachers beliefs about history and heritage
-
- Conference Paper
- C3
- open access
Best of both worlds? Methodological reflections of a teacher-researcher engaged in a PhD program
-
- Conference Paper
- C3
- open access
Opinions without borders : wat moeten wij met de historische canon? De Vlaamse en Nederlandse canon in vergelijkend perspectief
-
Onder de radar : een participatieve zoektocht naar sporen en verhalen uit de Tweede Wereldoorlog in Limburg
-
- Conference Paper
- C3
- open access
Het Verleden als bindmiddel voor het Heden : de rol van historici in inclusieve geschiedschrijving
-
- Journal Article
- A4
- open access
Van hoer tot duivel? Propaganda tijdens de Beeldenstorm in de Nederlanden
-
- Journal Article
- A2
- open access
Eén voor allen,...? Omgaan met erfgoed en etnische diversiteit op school in het licht van de canonkwestie
-
- Conference Paper
- C3
- open access
Coping with a canon? Reflecting on what and how to teach in history education in Flanders
-
- Conference Paper
- C3
- open access
Erfgoed bottom-up benaderen? Een casestudy onderzoek naar betekenisgeving
-
- Journal Article
- A4
- open access
De Scheldeschuur in Zele-Dijk : erfgoed tussen mens en meander
-
- Conference Paper
- C3
- open access
Measuring the impact of the 2003 UNESCO Convention in Flanders : the formal education system as a partner in safeguarding intangible cultural heritage?
-
- Journal Article
- A4
- open access
Hoe halen we erfgoed naar de geschiedenisles?
-
Wat is een Boem Paukeslag waard? Een casus voor de plaats en rol van erfgoed op school in Vlaanderen
-
- Conference Paper
- C3
- open access
Teaching history using heritage : tensions between an imposed top-down model and a bottom-up participative process
-
How to bring heritage to the classroom : a teaching practice from Belgium
-
- Journal Article
- A1
- open access
Safeguarding intangible cultural heritage through formal education in Flanders : a critical analysis of the implementation of the 2003 UNESCO Convention
-
Familiaal erfgoed in woord en beeld : naoorlogse sportieve rivaliteit tussen grote voetbalgezinnen
-
- Journal Article
- A4
- open access
Beeldvorming in beweging : kan de luipaardman bijdragen aan een postkoloniale dialoog in het Afrikamuseum?
-
- Journal Article
- A4
- open access
Duurzame ontwikkelingsdoelen realiseren in partnerschap met het Vlaamse beleid en de lokale onderwijspraktijk
-
- Journal Article
- A1
- open access
Connecting sustainable development and heritage education? An analysis of the curriculum reform in Flemish public secondary schools
-
- Journal Article
- A4
- open access
Conventie, canon en cohesie : immaterieel cultureel erfgoed als didactisch middel?
-
De fibula van Moorsel : een historisch archeologisch onderzoek